ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

«ΝΥΝ ΚΡΙΣΙΣ ΕΣΤΙΝ» -Το πρώτο σχόλιο αμέσως μετά τον «αφορισμό» του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλο απο το Ορθόδοξο περιοδικό Ο ΣΤΑΥΡΟΣ

Δημοσιεύουμε τί έγραψε για το θέμα του «αφορισμού» του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, το πρώτο φύλλο του περιοδικού «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» αμέσως μετά τον «αφορισμό» του. Ευχαριστούμε όσους μας βοήθησαν.
 

«ΝΥΝ ΚΡΙΣΙΣ ΕΣΤΙΝ»

 
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ του περιοδικού τούτου και µέλος της Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητος «’Ο Σταυρός», ο θεολόγος και φιλόλογος κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος, όπως έγραψε ο τόπος, αφωρίσθηκε από την «Μείζονα και Υπερτελή» Σύνοδο, η οποία συνήλθε στο Φανάρι κατα τα µέσα Δεκεµβρίου 1993 για ν’ ασχοληθή µε το ζήτηµα του πατριάρχου ‘Ιεροσολύµων κ. Διοδώρου.
Δεν είνε πρόθεσίς µας να εξετάσουµε εδώ, εάν η σύνθεσις του ανωτέρω συλλογικού οργάνου της Όρθοδόξου ‘Εκκλησίας είνε η κανονική. Δεν εξετάζουµε επίσης, εάν αυτό το σώµα είχε το δικαίωµα να αφορίση ένα µέλος µιας άλλης τοπικης εκκλησίας, η οποία δεν είχε επιληφθή θέµατος αφορισµού του, αφού δεν είχε τέθηκαν τέτοιο θέµα και γι’ αυτό δεν υπήρχε εκπεφρασµένη η βούλησις των Ιεραρχων που αποτελούν την διοίκησί της. Ούτε θα εισέλθουµε στο σκεπτικό της αποφάσεως του αφορισµού. Το θέµα έχει πολλές πλευρες καί είνε τεράστιο.
Αυτό που θέλουµε εδώ να επισηµάνουµε είνε η διαδικασία επιβολής του επιτιµίου. ‘Ένα µέλος της ‘Εκκλησίας της Έλλάδος, γνωστό δηµοσίως και αναγνωριζόµενο ακόµη καί από τους έξωθεν, ο κ. Νικόλαος Σωτηρόπουλος, Ιεροκηρυξ µε θεολογική κατάρτισι και Ιεραποστολική δρασι, αφωρίσθηκε απο την ανωτέρω ι. Σύνοδο αναπολόγητος! Κρίθηκε, δηλαδή, και αφωρίσθηκε χωρις να ενηµερωθή, χωρίς να κληθή σε απολογία, χωρίς να του ζητηθούν εξηγήσεις, χωρίς να ύπάρξουν ώρισµένες τουλάχιστον µαρτυρίες. Ύπο τις σuνθηκες αυτές η εναντίον τοϋ κ. Σωτηροπούλου κρίσις µάλλον έκρινε τα µέλη της Συνόδου.
Το πράγµα όµως λαµβάνει διαστάσεις. Διότι η κρίσις αυτή επεκτείνεται και κρίνει τώρα και όλους όσους πληροφορήθηκαν την απόφασι αυτού του αφορισµού. Τί θέσι, δηλαδή, προτίθενται να λάβουν έναντι της αποφάσεως αυτής, τόσο ώς προς το ζήτηµα της δυνατάτητος λήψεως αποφάσεως υπο τους ανωτέρω συλλογικού οργάνου, όσο και ως προς τον τρόπο που ηκολουθήθη για την επιβολή του αφορισµού;
Ό αφορισµός του κ. Σωτηροπούλου κρίνει όχι µόνο τον θεολογικο αλλα και όλο τον πνευµατικό κόσµο της πατρίδος µας.
Κρίνει πρώτα – πρώτα τους µητροπολίτας της ‘Εκκλησίας της Έλλάδος, και ιδιαιτέρως εκείνους οι οποίοι τον καλοϋσαν για εισηγήσεις σε Ιερατικα συνέδρια, οµιλίες σε πανηγύρεις, απολογητικες διαλέξεις, αντιαιρετικούς διαλόγους, αγωνας των κατα τόπους, µητροπόλεων, ραδιοφωνικας εκποµπάς κ.λπ .
Κρίνει ακόµη τις χριστιανικές και µοναστικες αδελφότητες που εργάζονται πνευµατικώς και Ιεραποστολικώς στον χώρο της ‘Εκκλησίας της Έλλάδος και διακονούν στο µυστήριο της σωτηρίας ψυχών ανα τον κόσµο.
Κρίνει επίσης τις Θεολογικες Σχολές, που καλούνται κατ’ αρµοδιότητα ναποφανθούν επ’ αυτού, αφού είνε γνωστό ότι καλλιεργουν το κανονικό δίκαιο και οφείλουν να υπερµαχούν αυτού.
Τέλος κρίνεται όλος ο πνευµατικός κόσµος της πατρίδος µας, που αποτελεί το λογικο ποίµνιο της Όρθοδόξου ‘Εκκλησίας και έχει λόγον επι των αποφάσεων της διοικήσεως της ‘Εκκλησίας του.
Με την απόφασι αυτή της «Μείζονος και ‘Υπερτελούς» Συνόδου η κρίσις των µελών της ‘Ορθοδόξου ‘Εκκλησίας, κληρικών και λαϊκών, άρχισε. «Νυν κρίσις έστί» πάντων, όχι µόνο του κ. Σωτηροπούλου. ‘Ας δούµε όµως ποιά θα είνε η εξέλιξι.
 

 Από το μηνιαίο ορθόδοξο αγωνιστικό περιοδικό Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, της αγωνιστικής Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Αδελφότητας, Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, τεύχος Ιανουαρίου 1994.

Single Post Navigation

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.