ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

Οι άνθρωποι μισούν την εσταυρωμένη ζωή και γίνονται εχθροί του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τ. Σταυρού σήμερα και θα παραθέσουμε άλλο ένα πολύ μικρό απόσπασμα απο το βιβλίο του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, «ΕΟΡΤΑΙ ΚΑΙ ΥΜΝΟΙ» για την αντισταυρική εποχή μας.

Οι άνθρωποι μισούν την εσταυρωμένη ζωή και γίνονται εχθροί του Χριστού

Αλλ’ αν ο λόγος περί του σταυρού είνε πάντοτε επίκαιρος, εις την εποχήν μας είνε περισσότερον επίκαιρος. Διότι η εποχή μας είναι αντισταυρική. Λέγομεν συνήθως ότι η εποχή μας είναι αντιχριστιανική. Ακριβέστερον θα ήτο εάν ελέγομεν, ότι είνε αντισταυρική. Οι άνθρωποι μισούν κυρίως όχι τον Χριστόν, αλλά τον σταυρόν, ήτοι την εσταυρωμένην ζωήν, και δια τον σταυρόν καθίστανται εχθροί και του Χριστού.

Δείτε και Τιμώντες τον Σταυρόν, τιμούμε τον Εσταυρωμένον, πατώντας ΕΔΩ.

Μικρό απόσπασμα από την αρχή του κεφαλαίου <<ΥΨΩΣΙΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ>>, και της παραγράφου «ΕΠΟΧΗ ΑΝΤΙΣΤΑΥΡΙΚΗ» σελ.83, του ωραιότατου βιβλίου του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, ΕΟΡΤΑΙ ΚΑΙ ΥΜΝΟΙ. Για την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου) είναι αφιερωμένες οι σελίδες 68-87.
Για περισσότερα σχετικά με το βιβλίο ΕΟΡΤΑΙ ΚΑΙ ΥΜΝΟΙ  πατήστε πάνω στον τίτλο του βιβλίου.

Το ιστολόγιο μας προτείνει οι αναγνώστες να προμηθευτούν και αυτό το ωραιότατο βιβλίο του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου.
Δείτε ομιλίες του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου με διάφορα θέματα σχετικά με τον Σταυρό ΕΔΩ
Δείτε και το Ευαγγελικό ανάγνωμα της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως με την μετάφραση του στη νεοελληνική απο τον κ. Νικόλαο Σωτηρόπουλο ΕΔΩ
Advertisements

Single Post Navigation

29 thoughts on “Οι άνθρωποι μισούν την εσταυρωμένη ζωή και γίνονται εχθροί του Χριστού

  1. Ευχαριστώ τόν κ. Sωτηρόπουλο.

  2. Καλημέρα!

    Ακουσα στην 4Ε τον κύριο Στέργιο Σάκκο να λεει οτι η περικοπή του Ιωάννη (αν θυμαμαι καλα το 8ο κεφαλαιο) περι της γυναίκας ‘εν μοιχεία’ και ο παρολιγο πετροβολισμος της – οτι δεν ειναι αληθινο περιστατικό στην ζωή του Χριστού, αλλα μετέπειτα προσθήκη.

    Τρόπον τινα μια ‘ψευδή’ περικοπή.

    Μάλιστα ειπε οτι εχει δώδεκα διαφορετικά επιχειρήματα γιατι αυτη η περικοπή ήτο απλα μια επινόηση καποιων αντιγραφεων.

    Γνωρίζετε λεπτομέρειες;

    Εψαξα στο Google αλλα δεν βρηκα τιποτα.

    Θα χαρώ πολυ για μια απαντηση σας

    Ευχαριστώ!

    • Δεν γνωρίζουμε αγαπητέ Ixthys αν το καταλάβατε σωστά αυτό που έλεγε ο μακαρίτης κ. Σάκκος. Αν το καταλάβατε σωστά, τότε έχει άδικο. Η περικοπή αυτή είναι γνήσια και δεν είναι προσθήκη που έγινε μετά.

      • Καλησπέρα κύριε Πρόδρομε.
        Υποθέτω οτι σωστα καταλαβα τι ηθελε να πει ο μακαρίτης.

        Στο μεταξύ μπορω λιγο να σας βοηθησω, αν τυχόν έχετε το παρακατω βιβλιο του κ. Σάκκου:
        Στ. Σάκκου, Εἰσαγωγὴ εἰς τὴν Καινὴν Διαθήκην, Θεσσαλονίκη2 – 1984, σσ. 118-121

        Εψαξα αλλα δεν μπορεσα να βρω το συγκεκριμενο βιβλιο.

        Υ.Γ.:
        Επιτρεψτε μου επι τη ευκαιρία να θεσω και ενα δευτερο ερωτημα.
        Συζυτωντας με φιλους οτι εστειλα την απορια μου στο ιστολογιο του κυρίου Σωτηρόπολου, μου απάντησαν:

        «Καλα, δεν γνωρίζεις οτι ο κ. Σάκκος δεν ειχε τις καλυτερες σχεσεις με τον κ. Σωτηρόπουλο;».

        Έπεσα λιγο απο τα συννεβα, καθότι για τον κ. Σάκκο – με αφορμή την κηδεια του – κυκλοφόρησαν στο διαδικτυο πολυ επαινετικά σχόλια για την προσφορά του.

        Δεν θελουμε να ‘μειώσουμε’ την φήμη του εκλειπόντος, καλο Παραδεισο να εχει, ομως αληθεύει οτι ο κ. Σάκκος ειχε κόψει καθε επαφή με τον πρωην μακαριστό Επίσκοπο Φλωρινης;

        Θα χαρω για μια εκ νέου τοποθετηση σας!

        Ευχαριστώ!

  3. Δεν το έχουμε το συγκεκριμένο βιβλίο αγαπητέ Ixthys.
    Αν καταλάβατε σωστά τοτε έχει άδικο ο μακαρίτης.
    Ο μακαρίτης δεν ήταν αλάθητος, έκανε λάθη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύουν όλες οι συκοφαντίες που λένε κάποιοι συκοφάντες εναντίον του. Μερικοί τα παραφουσκώνουν επειδή έχουν άχτι εναντίον του.

    • Καλησπέρα κύριε Πρόδρομε.

      Γραφετε: «κάποιοι έχουνε άχτι εναντιον του».

      Θα μπορουσε κανείς να αναρωτηθει: καλα, τι ειδους άχτι μπορει να εχει καποιος εναντίον ενος ανθρωπου, Θεολογου, που εδωσε ολη του την ζωη για την Εκκλησια, γραφοντας πολλα βιβλια και κηρύσσοντας καθε μερα τον Λογο του Θεου;
      Μαλιστα κρατουσε καθημερινα δυο και τρια διαφορετικά κηρύγματα.

      Νομιζω αξιζει να προβληματιστουμε: αν ανθρωποι που αφιερωσανε την ζωή τους στον Θεον και κάνανε λαθη – ενίοτε και αδικαιολογητα – τότε τι γινεται με τους υπολοιπους;!

      Εκτός, εκτός αν όλοι πηραμε καπου λαθος δρομο;

      Λέτε να ειναι αυτή η λυση;

      Θα χαρω πολυ για την αποψη σας!

      Ευχαριστώ!

      • Συμφωνούμε μαζί σας ότι «αν ανθρωποι που αφιερωσανε την ζωή τους στον Θεον και κάνανε λαθη – ενίοτε και αδικαιολογητα – τότε τι γινεται με τους υπολοιπους;!». Που μας σημαίνει να έχουμε προσοχή στη ζωή μας.
        Όμως θα ξαναπούμε, να προσέχετε, διότι κυκλοφορούν και συκοφαντίες εναντίον του κ. Σάκκου.
        Για τον κ. Σάκκο μπορείτε να δείτε

        https://niksothropoulos.wordpress.com/2012/07/19/a-2/
        https://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/02/145/

      • Αγαπητέ Ixthys αφού θέλετε να μάθετε συκοφαντίες εναντίον του κ. Σάκκου, δεν έχετε να παρα να ρωτήσετε τους συκοφάντες του.

      • Καλησπέρα κύριε Πρόδρομε,

        με παρεξηγησατε και προφανως φταίω εγω, διοτι δεν εκφραστηκα πιο ξεκάθαρα.

        Η απορία μου δεν ητανε: «Τι συκοφαντίες κυκλοφορούνε εις βάρος του κ. Σάκκου»;

        Η απορία μου ητανε: ‘Απο ολα αυτα που λενε κατα καιρούς εναντίον του κ. Σάκκου, οτι έσφαλλε και οτι εκανε λαθη, εσεις ποια θεωρειτε ως τα πιο σημαντικά; Ενδεικτικά θα μπορουσατε να αναφερετε δύο τρια;»

        Δεδομένου οτι εδω δεν μιλάμε για τον κύριο Σάκκο, ουτε για τον κ. Προδρομο, ουτε για την ελαχιστοτητα μου, αλλα σε αυτο το ιστολογιο γινεται λογος περι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ…μήπως θα πρεπει να λεμε τα πραγματα με το όνομα τους;

        Μήπως αυτοι οι μεγάλοι άντρες, οπως σωστα επισήμανε ο κύριος Μιλτιάδης, με καποια ατοπήματα τους ‘πήρανε και άλλους στο λαιμο τους»;

        Και εν πασι περιπτωση, επειδή παραβλέψατε την πολυ μικρή μου προτασούλα σε κάποιο άνω σχόλιο, επιτρεψτε μου, ευκαιρίας δοθήσεις να την επαναλαβω:

        «Εκτός, εκτός αν όλοι πηραμε καπου λαθος δρομο; Λέτε να ειναι αυτή η λυση;».

        Βεβαια, μια πρώτη υποσυνείδητη απάντηση μπορει να ειναι:

        «Ε και; Ακομα και λάθος δρομο να διαλεξαμε, τωρα πια ειναι πολυ αργά να γυρίσουμε πισω»!

        Θα αναμενω απαντηση σας –

        Ευχαριστώ πολυ!

        Υ.Γ.:
        Θα χαρω αν αυτή τη φορά δημοσιεύσετε το σχολιο μου! :) :) :)

  4. Χαίρετε!
    Επιτρέψτε μου να πω και εγώ την άποψη μου πάνω σ’ αυτό: »“αν ανθρωποι που αφιερωσανε την ζωή τους στον Θεον και κάνανε λαθη – ενίοτε και αδικαιολογητα» Θέλω λοιπόν να πω εδώ ότι τα λάθη τους δεν είναι αδικαιολόγητα διότι όλοι κάνουν λάθη. Το θέμα είναι να μην είναι »λάθη», δηλαδή όχι πραγματικά λάθη, αλλά υποτιθέμενα λάθη τα οποία στην πραγματικότητα τα κάνουν για να συμφεροντολογικούς λόγους, (δηλαδή να χαϊδεύουν για το συμφέρον τους αποσιωπώντας ή διαστρεβλώνοντας αλήθειες του Ευαγγελίου. Όμως στην περίπτωσή μας ο Μακαριστός Στέργιος δεν θα έκανε σίγουρα τίποτα τέτοιο σκοπίμως, αλλά από ανθρώπινο λάθος. Αυτό δεν σημαίνει ΤΙΠΟΤΑ. Αν μάλιστα το κατάλαβε θα το διόρθωσε. Πάντως δεν συμφωνώ ότι είναι αδικαιολόγητα τα λάθη τους, διότι όλοι κάνουν λάθη. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα τον Ωριγένη. Ο οποίος έγραψε πολλά ωφέλιμα και Ορθοδοξότατα βιβλία, έγραψε όμως και μερικά κακόδοξα. Όχι όμως σκοπίμως, αλλά από ανθρώπινο λάθος του. Η Εκκλησία χάρη στο ότι αυτά τα κακόδοξα βιβλία του τα πήραν αιρετικοί και τα υιοθέτησαν αποκήρυξε κατά κάποιον τρόπο τον Ωριγένη ώστε να καταδικάσει με αυτόν τον τρόπο τις αιρέσεις των αιρετικών, στην πραγματηκότηα όμως η Εκκλησία δεν τον έχει ούτε σαν αιρετικό ούτε σαν πλάνο, αναγνωρίζει ότι ήταν λάθη του. Αν λάβουμε υπόψην μας ότι και Πατέρες της Εκκλησίας μας μελέτησαν τα βιβλίατου όπου ήταν σωστά. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να λέμε αδικαιολόγητο τον Ωριγένη, άλλωστε αιρετικός είναι εκείνος όπου του υποδυκνύει κανείς το λάθος του και εκείνος επιμένει σ’ αυτό αμετανόητος, όμως με τον Ωριγένη δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Για αυτό δεν πρέπει να τον λέμε αιρετικό ή πλανεμένο ή κάτι σχετικό όπως κάποιοι που δεν έχου διάκριση και είναι φανατισμένοι τον λένε. Έτσι λοιπόν δεν πρέπει να λέμε αδικαιολόγητα τα λάθη των εργατών του Ευαγγελίου, αφού και μεγάλοι άντρες της ιστορία, και ακόμα περισσότερο μεγάλοι Άγιοι έκαναν λάθη, ο μόνος αλάθητος είναι ο Παντοδύναμος Τριαδικός Θεός. Και όποιο και να είναι το λάθος ενός εργάτη του Ευαγγελίου δεν πρέπει να τον κατακρίνουμε που το έκανε για δεν ξέρουμε πως και γιατί και για τι δεν είμαστε εμείς οι κριτές αλλά ο Θεός. Εμείς πρέπει να προσευχόμαστε στον Θεό να καταλάβει το λάθος του και αν μπορούμε να του υποδείξουμε εμείς με καλό και σωστό τρόπο το λάθος του και μόνο αν επιμείνει στο λάθος του παρ’ όλες τις υποδείξεις τις δικές μας ή κάποιου άλλου τότε μόνο μπορούμε να πούμε ότι είναι απαράδεκτος και αδικαιολόγητος και μάλιστα και αιρετικός διότι αυτό είναι αιρετικός. Εκτός και αν όπως είπα παραπάνω τα λάθη αυτά δεν είναι λάθη αλλά »λάθη» δηλαδή σκόπιμα λάθη.
    Ευχαριστώ.

    • Μιλτιάδη κάνεις λάθος στο σημείο που γράφεις ότι ο Ωριγένης δεν ήταν αιρετικός. Ο Ωριγένης ήταν αιρετικός και καταδικάστηκε απο την Πέμπτη Οικουμενική Σύνοδο, ο ίδιος και τα συγγράμματα του.

  5. Αγαπητέ Ixthys, κάνετε λάθος ότι ξέφυγαν όλοι. Κάποιοι ξέφυγαν όχι όλοι, και αυτοί είναι πρώτα απο όλα οι συκοφάντες του κ. Σάκκου.

  6. Παρακαλούμε τα σχόλια να αναγράφονται στην κατάλληλη ανάρτηση. Εδώ το θέμα είναι η εσταυρωμένη ζωή και όχι ο μακαρίτης κ. Σάκκος.

  7. Εξήγησα γιατί η Εκκλησία καταδίκασε τον Ωριγένη παραπάνω.
    Αυτά που έγραψα όμως για τον Ωριγένη δεν είναι δικά μου λόγια είναι λόγια του Μακαριστού Γέροντος π. Αθανασίου Μυτιληναίου ενός μεγάλου εργάτη του Ευαγγελίου. Δεν είμαι όμως θεολόγος ούτε γνώστης του συγκεκριμένου θέματος και δεν θα επιμείνω. Δεν το έχω ψέξει περισσότερο το θέμα και ούτε χρειάζεται να ασχολούμαστε επίμονα με ασήμαντα πράγματα.
    Ευχαριστώ.

  8. Αγαπητέ κ. Πρόδρομε με συγχωρείτε που έγραψα κι άλλο σχόλιο άσχετο με την ανάρτηση ενώ εσείς προτρέψατε τους αναγνώστες να γράψουν σχετικά σχόλια με την ανάρτηση. Αλλά ώφειλα να απαντήσω.
    Ευχαριστώ

  9. Φίλε Μιλτιάδη δεν μας τα λες καλά για τον Ωριγένη …

    Την πρώτη φορά είπες ότι απεκήρυξε η Εκκλησία ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ τον Ωριγένη. Δεν απεκήρυξε κατα κάποιο τρόπο τον Ωριγένη αλλά με τρόπο φανερό και σαφή, τον καταδίκασε και τον ίδιο και τα αιρετικά συγγράμματα του. ΄

    Άρα ο Ωριγένης ήταν αιρετικός και μην λέτε ό,τι σας κατέβει επειδή του έχετε κάποια συμπάθεια.

  10. Όταν μια Οικουμενική Σύνοδος ασχολήθηκε με τον Ωριγένη, δείχνει ότι το ζήτημα αυτό δεν είναι ασήμαντες λεπτομέρειες όπως είπες. Σημαντικό είναι.

  11. Εκεί εσύ αγαπητέ Θεόδωρε. Μα αφού σας εξήγησα ότι αυτά που λέω τα πήρα από τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο. Και είπα ότι δεν επιμένω μπορεί να κάνω και λάθος διότι δεν το μελέτησα το θέμα.
    »Όταν μια Οικουμενική Σύνοδος ασχολήθηκε με τον Ωριγένη, δείχνει ότι το ζήτημα αυτό δεν είναι ασήμαντες λεπτομέρειες όπως είπες. Σημαντικό είναι.»
    Βεβαίως είναι σημαντικό αφού το ασχολήθηκε μ’ αυτό μια Οικουμενική Σύνοδος, αν το αναλύσουμε το θέμα σίγουρα είναι πολύ σημαντικό για την Ορθοδοξία. Όμως για εμάς προσωπικά δεν είναι κάτι το τόσο σημαντικό, δηλαδή για τη σωτηρία της ψυχής μας. Για την Ορθοδοξία βέβαια είναι σίγουρα.
    Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί πιάνεστε από τα λόγια μου λες και κάνετε αστυνομική έρευνα.
    ΄΄Την πρώτη φορά είπες ότι απεκήρυξε η Εκκλησία ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ τον Ωριγένη.»
    Το είπα διότι δεν γνωρίζω πολλά σχετικά με το θέμα, και προσπαθούσα να το διατυπώσω. Όμως ξαναλέω ότι δεν επιμένω μπορεί και να κάνω λάθος. Όμως ξαναλέω αυτά που είπα ήταν λόγια του π. Αθανασίου Μυτιληναίου αυτό δεν σας λέει κάτι. Ο π. Αθανάσιος δεν έλεγε τίποτα χωρίς να το έχει μελετήσει καλά. Για αυτό αγαπητέ δεν αναφερθήκατε καθόλου. Για μένα πάντως τα λόγια του π. Αθανασίου σημαίνουν πολλά, για αυτό και χρησιμοποίησα τα λόγια του.

  12. Αγαπητέ κ. Πρόδρομε θα χαιρόμουν πολύ αν και εσείς λέγατε τι γνώμη σας πάνω στον διάλογο μου με τον κ. Θεόδωρο.

    • Εμείς σας είπαμε να μην αλλάζετε θέμα και εσείς με ρωτάτε να προσθέσω και εγώ ένα παραπάνω σχόλιο που δεν έχει σχέση με το θέμα.
      Αλλά αφού ρωτάτε, η γνώμη μου αγαπητέ Μιλτιάδη είναι ότι είναι σημαντικό το θέμα και δεν πρέπει να παίρνουμε θέματα που ασχολήθηκαν Οικουμενικές Σύνοδοι σαν μη σημαντικά θέματα.

  13. Όχι δεν καταλάβατε, είπα να πείτε τη γνώμη σας για τον Ωριγένη, όμως λαμβάνοντας υπόψιν και αυτά που είπα. Επίσης και εγώ θεωρώ σημαντικό κάτι που είπαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Εγώ είπα ότι είναι ασήμαντο ΘΕΜΑ να ασχολείται κανείς με το αν είναι ο Ωριγένης αιρετικός ή όχι. Και πάλι διευκρίνισα αργότερα ότι είναι ασήμαντο για εμάς, διότι δεν είναι σωτηριολογικό θέμα.

  14. Μελέτησα λίγο το θέμα και αγαπητέ Πρόδρομε κατέληξα στο ίδιο συμπέρασμα. Η Αγία Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος κατεδίκασε τις πλάνες του Ωριγένη. Διότι υπήρξαν αιρετικοί που υιοθέτησαν τις πλάνες του. Αυτοί ήταν οι ωριγενιστές. Ο ωριγενισμός καταδικάστηκε από την Αγία Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο όχι όμως ο ίδιος ο Ωριγένης. Οι Πατέρες χρησιμοποίησαν έργα του Ωριγένη. Ο Ωριγένης σαν πρόσωπο δεν καταδικάστηκε. Τις πλάνες του τις έκανε από αφέλεια. Αιρετικός είναι κάποιος που δεν μετανοεί για τις πλάνες του ενώ του τις έχουν υποδείξει. Επίσης δεν μου απαντήσατε στο πρωταρχικό μου σχόλιο ότι δηλαδή δεν μπορούμε να λέμε ότι είναι αδικαιολόγητα τα λάθη των εργατών του Ευαγγελίου γιατί δεν είναι αλάθητοι και αυτοί. Ούτε στο ότι εγώ δεν είπα πως είναι ασήμαντο κάτι που είπε μια Οκουμενική Σύνοδος αλλά το να ασχολούμαστε με το αν είναι ο Ωριγένης αιρετικός ή όχι. Βέβαια θα μου πείτε εσείς ασχολείστε. Όχι δεν ασχολούμε αλλά ωφείλω να απαντήσω όταν κάτι αφορά εμένα ή κάτι που είπα. Εάν έχετε κάποια διαφωνία ή εσείς αγαπητέ κ. Πρόδρομε ή ο κ. Θεόδωρος να μου απαντήσετε με επιχηρείματα απαντώντας σε ΟΛΑ τα δικά μου επιχειρήματα όμως. Αν δε μου τα καταρίψετε εγώ θα δεχθώ ότι έσφαλα. Αν πάλι κ. Πρόδρομε δεν θέλετε να απαντήσετε ε΄δω διότι είναι άσχετο με την ανάρτηση στείλτε μου e-mail. Με συγχωρείτε για την πολυλογία μου ελπίζω να μην στενοχώρησα ή σκανδάλισα κανέναν με τα λόγια μου.

    • Μιλτιάδη δεν ξέρεις τί λες. Στην Πέμπτη (όχι Πενθέκτη που είναι άλλη) καταδικάστηκε και ο Ωριγένης σαν πρόσωπο.

      Εκτός απο τις πλάνες του και σαν πρόσωπο καταδικάστηκε και ο Ωριγένης. Γι’ αυτό Μιλτιάδη, να είσαι λιγότερο επιπόλαιος και να μην επιμένεις όταν σφάλλεις.

      • Αγαπητέ Γιώργο έχεις δίκιο η Ε’ είναι. Λάθος έκανα. Όμως όλα τα άλλα που λέω είναι σωστά. Αν δεν συμφωνείς παρακαλώ απάντησέ μου με επιχειρήματα.

  15. Όχι Μιλτιάδη μην είσαι αμετανόητος. Η πέμπτη κάτσε και διάβασε ότι καταδίκασε τον Ωριγένη σαν πρόσωπο και όχι μόνο την διδασκαλία του.

    Πού το διάβασες ότι δεν καταδικάστηκε σαν πρόσωπο ο Ωριγένης από την πέμπτη οικουμενική σύνοδο; Μπορείς να μας πεις που το διάβασες; Μίλα με επιχειρήματα και όχι να φαντάζεσαι αστυνομική έρευνα όπου έχεις λάθος και όπου ζορίζεσαι. Είπες δεν τα ξέρεις και ότι μπορεί να κάνεις λάθος αφού δεν είσαι ειδικός. Να του δούμε στην πράξη αυτό, ζητώντας συγγνώμη και όχι να επιμένεις στα λάθη σου και να μένεις αδιόρθωτος.

    Και είναι σημαντικό το θέμα και δεν πρέπει να βάζουμε φωτοστέφανα στον Ωριγένη όταν έχει καταδικαστεί απο την πέμπτη οικουμενική σύνοδο.

  16. Εσείς που διαβάσατε κ. Γιώργο (ή μήπως Θεόδωρε;) ότι καταδικάστηκε και σαν πρόσωπο; Μη μου πείτε στους κανόνες της Ε’ Συνόδου, δεν το αρνούμαι ότι τον καταδικάζει. Πριν εμφανιστούν αυτοί οι αιρετικοί η Εκκλησία παρέλειπε τα κακόδοξα κείμενά του, διότι ήταν ένας πολύ αξιόλογος Εκκλησιαστικός συγγραφέας, είχε γράψει και σωστά βιβλία. Όσο τα κακόδοξα βιβλία του δεν σκανδάλιζαν η Εκκλησία παρέλειπε. Ύστερα όμως τον καταδίκασε αυτόν και τα συγγραμματά του για να καταδικάσει τους αιρετικούς. Στην ουσία όμως η Εκκλησία δεν τον θεώρησε αιρετικό. Και πριν πεις κάποιον άνθρωπο αιρετικό να προσέχεις πολύ πρώτα. Είναι μεγάλη κατηγορία. Αιρετικός είναι ο αμετανόητος πλανεμένος (ή πλάνος). Μην κάνεις σαν τους παλαιοημερολογίτες (που μπορεί και να είσαι), ούτε βέβαια σαν οικουμενιστής μη παρεξηγηθούμε.

    Επίσης λες »Μίλα με επιχειρήματα και όχι να φαντάζεσαι αστυνομική έρευνα όπου έχεις λάθος και όπου ζορίζεσαι. »
    Μιλάω με επιχειρήματα. Δεν υπάρχει λόγος να αναφέρω πηγές. Πάντως δεν ξέρω αν διάβασες τι λέω παραπάνω, ανέφερα ήδη τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο όπου το άκουσα, κάτι για το οποίο δεν μίλησες. Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ήταν απ’ τους καλύτερους ιεροκήρυκες της εποχής μας.

    Αστυνομικές έρευνες δεν φαντάστηκα είδα. Αφού ο Θεόδωρος έγραφε: ‘

    »Την πρώτη φορά είπες ότι απεκήρυξε η Εκκλησία ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ τον Ωριγένη. Δεν απεκήρυξε κατα κάποιο τρόπο τον Ωριγένη αλλά με τρόπο φανερό και σαφή, τον καταδίκασε και τον ίδιο και τα αιρετικά συγγράμματα του.»
    Πιάνετε απ’ τα λόγια μου λες και κάνει αστυνομική έρευνα. Για αυτό το είπα, δεν το είπα για το θέμα με τον Ωριγένη, το είπα επειδή πιανετε από τα λόγια μου.

    Επίσης λες:
    »Και είναι σημαντικό το θέμα και δεν πρέπει να βάζουμε φωτοστέφανα στον Ωριγένη όταν έχει καταδικαστεί απο την πέμπτη οικουμενική σύνοδο.»

    Δεν σε καταλαβαίνω ειλικρινά. Τι δεν καταλαβαίνεις; Εξήγησα παραπάνω τι εννοώ δεν είναι σημαντικό το θέμα, σε παρακαλώ αδελφέ μου. Το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε τώρα είναι ασήμαντο. Εδώ οι αιρετικοί λυσσάνε, ψυχές κολάζονται, οι οικουμενιστές παν για ένωση, οι παλαιοημερολογίτες συγχύζουν, άνθρωποι πεθαίνουν απ’ την πείνα. Και εσύ μου λες είναι σημαντικό θέμα. Τι σημαντικό είναι άνθρωπέ μου; Σημαντικό είναι όσο αναφορά θέματα πίστεως, όχι σε προσωπικό επίπεδο.

    Παρακαλώ απαντήστε σ’ αυτά που λέω και όχι να επιμένετε σε αυτά που ήδη έχω πει. Με αναγκάζετε να λέω τα ίδια. Εδώ δεν είναι forum, όμως οφείλω να απαντήσω με αποτέλεσμα τα σχόλια εδώ να φτάνουν τα 25.

    • Αριστείδης on said:

      Εσύ Μιλτιάδη (ή μήπως προβοκάτορα;) που είδες να κάνει αστυνομική έρευνα ο Θεόδωρος; Να διορθωθείς σου είπε και να μην γράφεις ότι σου κατέβει από την κούτρα σου δεν μπορεί να μην ξέρεις τί γράφεις και να γράφεις «απο την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα και έβγαλα το σακκάκι μου να μην βραχεί η ομπρέλα» κατα την παροιμία.
      Δεν φτάνει που φταις και γράφεις σαν επιπόλαιος μετα που σε διορθώνουν βγάζεις και γλώσσα και αντιμιλάς και κοροϊδεύεις σαν μωρό παιδί.

      Δεν καταλαβαίνεις τί γράφεις; Αφού παραδέχεσαι ότι τον καταδίκασε η Εκκλησία «Ύστερα όμως τον καταδίκασε αυτόν» τότε πώς μένεις αδιόρθωτος; Προηγουμένως είχες πει ότι δεν καταδίκασε αυτόν αλλά τα συγγράμματα του μόνο. Τώρα κάνεις στροφή 180 μοιρών και παραδέχεσαι ότι καταδίκασε ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ η Εκκλησια.
      Και έχεις την αναίδεια να μην το θεωρείς σημαντικό θέμα;
      Έχεις την αναίδεια να μην ζητάς συγγνώμη γι’ αυτά που ισχυριζόσουν στο σχόλιο σου Οκτωβρίου 2, 2012 στις 3:18 μμ που έγραφες γεμάτος αμορφωσιά ότι «Ο Ωριγένης σαν πρόσωπο δεν καταδικάστηκε»;
      Τώρα που έμαθες ότι «Ύστερα όμως τον καταδίκασε αυτόν», γιατί δεν ζητάς συγγνώμη;
      Γιατί επιμένεις; Δεν ντρέπεσαι λιγάκι;

  17. Δέχτηκα από όλους επιθετική συμπεριφορά. Κανένας δεν απάντησε στα επιχειρήματά μου, αντί αυτού πιανόταν όλοι απ’ τα λόγια μου. Πάντως πρέπει να ξέρετε όλοι (Θεόδωρε, Γιώργο, Αριστείδη) ότι δεν έγραψα τίποτε για να στεναχωρήσω ή να σκανδαλίσω κανέναν. Ότι έγραψα το έγραψα με καλή προαίρεση, αν στεναχώρησα ή σκανδάλισα κανέναν ζητώ συγγνώμη. Πρέπει επίσης να διευκρινίσω για τελευταία φορά όσο πιο κατανοητά μπορώ τα παρακάτω:

    Ότι παρ’ όλο που η Ε’ Οικ. Σύνοδος καταδίκασε τον Ωριγένη μαζί με τα συγγράμματά του στην πραγματικότητα σύμφωνα με μελετητές η Εκκλησία δεν θεώρησε πράγματι τον Ωριγένη αιρετικό, αντίθετα ως ένα σπουδαίο Εκκλησιαστικό συγγραφέα, για αυτό και Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας πήραν κάποια πράγματα από τα σωστά συγγράμματά του.

    Ένας από αυτούς που συμφωνούν με αυτή την άποψη είναι ο Μακαριστός Γέροντας π. Αθανάσιος Μυτιληναίος.

    Στους κανόνες της Οικ. Συνόδου καταδικάζει τον Ωριγένη και σαν πρόσωπο όμως το κάνει για τον λόγω που εξήγησα παραπάνω, για αυτό και είπα ότι δεν τον καταδίκασε σαν πρόσωπο.

    Είπα επίσης ότι είναι ασήμαντο το θέμα αυτό με το οποίο ασχολούμαστε τόσες μέρες για λόγους που εξήγησα σε προηγούμενα σχόλια και δεν έλαβα απάντηση.

    Το αν είναι αιρετικός ή όχι μπορεί να είναι σημαντικό όμως για εμάς προσωπικά δεν είναι σημαντικό τουλάχιστον να ασχολούμαστε με αυτό.

    Ότι ήταν να γράψω το έγραψα.

    Δεν θα ξαναγράψω άλλο σχόλιο για το θέμα με τον Ωριγένη, διότι βλέπω ότι δεν θα αποκομίσει κανένας κάτι ωφέλιμο από αυτό. Εκτός αν κάποιος επιτέλους σχολιάσει τα επιχειρήματα μου αντί να πιάνετε από το αν είπα κάτι και το πως είπα κάτι. Αν μάλιστα κάποιος αποδείξει ότι έχω λάθος θα παραδεχτώ το λάθος μου, θα ανακαλέσω όσα έγραψα και θα ζητήσω συγγνώμη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: