ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

Ο Μαθητής «όν ηγάπα» ο Ιησούς, είχε την τρυφερώτερη αγάπη προς τον Κύριο του

Σήμερα που εορτάζει η Εκκλησία τον άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο, παραθέτουμε μικρό απόσπασμα απο το βιβλίο «ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ» τ. Γ΄, του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου.

Ο Μαθητής «όν ηγάπα» ο Ιησούς, είχε την τρυφερώτερη αγάπη προς τον Κύριο του

ΣΤΑΥΡΩΣΗ26 Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρί αὐτοῦ· Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου,
Μεταφράζουμε: «Όταν δε ο Ιησούς είδε τη μητέρα και το μαθητή που αγαπούσε ιδιαιτέρως, να παρίσταται, λέγει στη μητέρα του: ”Γυναίκα, ιδού ο υιός σου”.

Η φράσι «όν ηγάπα» δημιουργεί απορία. Δεν αγαπά ο Ιησούς όλους; Βεβαίως αγαπά όλους, ακόμη και τους εχθρούς του, αλλ΄ όχι μικρη εικόνα του κατα Ιωάννην Ευαγγελίου Α' ΜΕ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑόλους στον αυτό βαθμό. Η φράσι «όν ηγάπα» σημαίνει, ότι τον Ιωάννη ο Ιησούς αγαπούσε ιδιαιτέρως, περισσότερο. Και δικαίως, διότι ο Ιωάννης ήταν ο αγνότερος των μαθητών, και είχε τρυφερώτερη αγάπη προς τον Κύριο του και Διδάσκαλό του. Άλλοι από τους μαθητάς δεν αναφέρονται, ότι ήταν κάτω από τον σταυρό. Ο Ιωάννης νίκησε τον φόβο των Ιουδαίων και παρουσιάσθηκε κάτω από τον σταυρό.

ΕΥΑΓΓ.ΙΩ. Γ' περ μ

Απο τις σελ. 251-2 και την ερμηνεία του στίχου 26 του ιθ’ κεφαλαίου του Ευαγγελίου του Ιωάννου που υπάρχει στο εξαίρετο ερμηνευτικό υπόμνημα του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου «Το Ευαγγέλιο του Ιωάννου» τόμος Γ’. Εκδόσεις της Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Αδελφότητας Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, Αθήνα 2012.

Για περισσότερα σχετικά με το βιβλίο ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ τ.’ Γ΄ πατήστε ΕΔΩ.
Τα περιεχόμενα του βιβλίου θα τα δείτε ΕΔΩ

Advertisements

Single Post Navigation

6 thoughts on “Ο Μαθητής «όν ηγάπα» ο Ιησούς, είχε την τρυφερώτερη αγάπη προς τον Κύριο του

  1. Hταν ο μονος απο τους δωδεκα που δεν ειχε μαρτυρικο τελος…
    Ελπιζουμε με τις προσευχες ολων να ελεησει ο Κυριος την υγεια του κ. Σωτηροπουλου.
    Επισης μπορειτε να μας πληροφορησετε για την υγεια του πατρος Μωϋση του Αγιορειτη που και γι αυτον προσευχομαστε;

    • Μακάρι να εισακουστούν οι προσευχές για την υγεία του κ. Σωτηρόπουλου.
      Για τον π. Μωϋσή δεν γνωρίζουμε για την υγεία του, αλλά δεν συμφωνούμε για τις απόψεις του για τον εγκεφαλικό θάνατο και τις μεταμοσχεύσεις ζωτικών οργάνων, γιατί τέτοιες απόψεις οδηγούν σε φόνους ανθρώπων που χαρακτηρίζονται «εγκεφαλικά νεκροί» ενώ είναι ζωντανοί.

      • Iσως οι αποψεις του π Μωϋση να εχουν επηρεαστει απο τη μεταμοσχευση που εχει κανει εδω και πολλα χρονια. Ανθρωπινο….
        Επισης θελω να επισημανω οτι ο Κυριος ως απαθης και αμεροληπτος ως παντελειος και ανευ σπιλου, αγαπα ολα τα κτιστα πλασματα Του το ιδιο. Αλοιμονο αν ο Θεος μας ειχε επιλεκτικη αγαπη. Ο ευαγγελιστης Ιωαννης επειδη υπεραγαπουσε τον Κυριο, περνα και τη προσωπικη του αντιληψη στο Ευαγγελιο και λεει το αυτονοητο, οτι ο Ιησους τον αγαπουσε και ηταν αληθεια αυτο, αλλα δεν εννοει πιο πολυ απο τους αλλους.

      • Ο Κύριος είναι όπως λέτε, απαθής, αμερόληπτος, παντέλειος και άνευ σπίλου και γι΄ αυτό είναι δίκαιος και ανταποδίδει στον καθένα ανάλογα με τα έργα του. Πρώτη θέση στην αγάπη Του έχει η Παναγία, μετά οι Απόστολοι κ. τ. λ. Έχουν αυτή την θέση όχι απο μεροληψία του Θεού αλλά επειδή εργάστηκαν πνευματικά περισσότερο απο τους άλλους.
        Ακούστε και τον άγιο Πορφύριο τον νέο να πεισθείτε
        Διάλογος του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου με τον άγιο Πορφύριο για την αιωνιότητα της κόλασης, παρουσίαση σαν βίντεο
        https://niksothropoulos.wordpress.com/2014/02/24/a-501/

  2. Αυτο που αναλυετε αγαπητε ειναι η Δικαιοκρισια του Κυριου που πραγματι αποδιδει στον καθενα κατα τα εργα του γι αυτο αλλωστε και ειπε :» εν τη οικια του πατρος μου πολλαι μοναι εισι.» Ο καθεις τοποθετειται αναλογα των εργων του, της μετανοιας του και του ελεους του Θεου. Και στη κολαση το ιδιο ισχυει, υπαρχουν και εκει διαβαθμισεις οπως φρονω οτι πολυ καλα γνωριζετε.
    Εγω μιλω για την αγαπη του Θεου η οποια ειναι ιδια προς ολους απλα εμεις με τη συμπεριφορα μας καθοριζουμε ποσο κοντα η μακρυτερα στεκομαστε απ αυτην και βεβαια αναλογα οπως ειπα και παραπανω αμοιβομαστε. Ο Κυριος ομως την ιδια αγαπη εκχεει προς ολα τα πλασματα που Αυτος δημιουργησε.Μετα ενεργει η ελευθερα βουλησις που ειναι τελικα και το κριτηριο για τη δικαιοσυνη Του.
    Ας μη ξεχναμε οτι δεν θα μπορουσε να ειναι διαφορετικα αφου η ουσια και η υποσταση του Θεου ειναι η αγαπη.

    • Έχετε λάθος, στο τελευταίο κομμάτι σας. Η αγάπη δεν είναι η ουσία και η υπόσταση του Θεού, η αγάπη είναι ιδιότητα του Θεού.
      Το 1ο μέρος του σχόλιου είναι σωστό, λέτε τα ίδια πράγματα που λέει ο κ. Σωτηρόπουλος με άλλες λέξεις. Και τα δύο έχουν την ίδια έννοια, αλλά σωστότερο είναι αυτό που λέει ο κ. Σωτηρόπουλος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: