ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

Μακάριος ξανά ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος!

Για την προχθεσινή συμπλήρωση 5 μηνών από την κοίμηση του μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου παρουσιάζουμε και άλλο ένα στίχο των μακαρισμών του Κυρίου που ταιριάζει πολύ στον μακαριστό Ομολογητή Θεολόγο που αγωνίστηκε σε όλη την ζωή του στη γη για το δίκαιο και αδικήθηκε όσο κανείς άλλος από πολλούς.

Μακάριος ξανά ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος!

«Μακάριοι οι πεινώντες καί διψώντες τήν δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται» (Ματθ. ε΄6).

niksotx

Μετάφραση Νικολάου Σωτηρόπουλου: «Ευτυχείς όσοι (αδικούμενοι καί στερούμενοι) πεινούν καί διψούν τό δίκαιό τους, διότι αυτοί θά χορτάσουν».

Από την ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, σε μετάφραση του κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, Ε’ Έκδοσις, Αθήνα 2009, Εκδόσεις της Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητας του π. Αυγουστίνου, <<Ο ΣΤΑΥΡΟΣ>>.

Την συνιστούμε σε όλους τους αναγνώστες μας, να την προμηθευτούν και να την μελετούν κάθε μέρα. Περισσότερα δείτε ΕΔΩ

Advertisements

Single Post Navigation

5 thoughts on “Μακάριος ξανά ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος!

  1. Χαίρετε
    Παρακαλώ θα ήθελα να τοποθετηθείτε και στο θέμα του Λόγου του Θεού, της Αγίας Γραφής. Στην Γραφή που τόσο αγάπησε ο άγιος Ιεραπόστολος, πολλές λέξεις έχουν πολυσημία, π.χ. το πνεύμα όπως και στην θεολογία γενικότερα άλλοτε σημαίνει το Πνεύμα Γιαχβέ, άλλοτε δε τη δύναμη του Θεού, άλλοτε άλλα. Έτσι και ο Λόγος του Θεού, άλλοτε σημαίνει τα προστάγματα και τις εντολές και τον Νόμο του Θεού, άλλοτε τον Υιός και Λόγο του Θεού και άλλοτε το κήρυγμα και σαφώς, η Εκκλησία και με βάση την ίδια τη Γραφή ονόμασε την Αγία Γραφή Ρήμα ή Λόγο (ή λόγο, συνήθως το γράφουμε με πεζό λ, γιατί Λόγος είναι ο Υιός, όμως και ο λόγος του Θεού είναι Ιερό πράγμα και μπορεί να γραφτεί με λ κεφαλαίο) του Θεού. Αυτό το τόνιζε ο μακαριστός πολύ, καθώς και σήμερα οι Ορθόδοξες Αδελφότητες, και έλαχιστες εξαιρέσεις εκτός απ’ αυτές. Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και άλλοι πολλοί αυτό το θεωρούν προτεσταντική κακοδοξία ή παιδαριότητα. Αυτό ερωτώ είναι ή όχι αίρεσης; Αμφισβητούν ακόμη ότι είναι αλάθητη τελείως -σε επισημονικά θέματα- και ούτε λίγου ούτε πολύ την εξισώνουν με τα υπολοιπα ιερά και θρησκευτικά βιβλία. Μπορώ να το αναλύσ πολύ το θέμα, αλλά επειδή ο χώρος και χρόνος είναι περιορισμένος, περιορίζομαι και εγώ να πω τέλος το εξής, αρνούνται σχεδόν οι πλείστοι θεολόγοι, ιερείς, δεσποτάδες κλπ. σχεδόν όλα τα μέλη της Ορθοδοξίας, ότι η Γραφή δεν είναι ο λόγος του Θεού, και οι γνωστοί αυτοί θεολόγοι αρνούνται ότι το «πᾶσα γραφή θεόπνευστος» δε σημαίνει ότι όλη η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστη, άλλα κάθε γραφή θεόπνευστή (…είναι και ωφέλιμη κτλ.).
    Παρακαλώ να τοποθετηθείτε στο καίρο αυτό θέμα, διότι δεν αφορά μόνο την Ορθοδοξία γενικά, αλλά και τον πράγματι Μακάριο Θεολόγο και σε πολλά πρότυπο μου, εμένα του μικρού και ταπεινού.

    • Φίλε μας, δεν συμφωνούμε ότι είναι αίρεση αυτό που λέει, αν το λέει έτσι όπως το λέτε, ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, αλλά δεν είναι σωστό.
      Δεν νομίζουμε ότι σχεδόν όλα τα μέλη της Ορθοδοξίας πιστεύουν αυτό που λέτε, ότι η Γραφή δεν είναι ο λόγος του Θεού. Έχετε λάθος σ΄ αυτό.
      Για την θεοπνευστία της Αγίας Γραφής γράφει στα βιβλία του ο μακαριστός ομολογητής Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος και υπάρχουν και ξεχωριστές ομιλίες του που μερικές θα τις δείτε εδώ
      https://niksothropoulos.wordpress.com/2013/03/01/a-182/
      Πάντως ο μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος με Λ κεφαλαίο ονόμαζε μόνο τον Υιό του Θεού και όχι τον λόγο της Αγίας Γραφής. Δεν θυμόμαστε να έχουμε δει πουθενά στα βιβλία του, ούτε έχει πει ότι ο λόγος του Θεού πρέπει να γράφεται με λάμδα κεφαλαίο. Μόνο όταν μιλάμε για τον Υιό του Θεού πρέπει να το γράφουμε με κεφαλαίο.

  2. Δεν είναι αίρεση το να αμφισβητεί κανείς ότι είναι ο λόγος του Θεού; Ο Αγ. Κοσμάς έλεγε ότι κάποτε ο Θεός μίλαγε απευθείας στους ανθρώπους, ύστερα για την αμαρτία τους έστειλε του προφήτες, του Αποστόλους και τον Χριστό, όλα όσα είπαν και έγραωαν βρίσκονται στην Αγία Γραφή, μέσα από την οποία μας μιλάει ο Θεός, άρα είναι ο λόγος του Θεού. Συν το γεγονός, ότι κάθε θεόπνευστο κείμενο και καλό θρησκευτικό είναι λόγος Θεού, πολύ δε περισσότερο όμως η Γραφή είναι πλήρως θεόπνευστη, αυτό σημαίνει ότι είναι ο κατεξοχήν λόγος του Θεού.
    Είναι το βιβλίο των βιβλίων, το να αμφισβητεί κανεί ότι είναι ο λόγος του Θεού δεν είναι πλάνη, διαστρέβλωση της πίστης; Εδώ ο Σωτηρόπουλος έλεγε ότι το να πει κάποιος ότι δεν είναι αμαρτία η φούστα είναι αίρεση, μήπως δεν είναι αυτό που είναι απείρως σημαντικότερο; Απαντήστε μου σ’ αυτό.

    Όσο για το αν αρνούνται οι πλείστοι ότι είναι λόγος του Θεού, αυτό εύκολα μπορείτε να το διαπιστώσετε εάν δείτε μέσω συζητήσεων, διαδικτύου, εντύπων, βιβλίων, και περιοδικών, όπου όλοι σχεδόν οι ιερείς, οι θεολόγοι, οι μοναχοί, οι δεσποτάδες και οι αρκετά καταρτισμένοι το αρνούνται, όσο για το υπόλοιπο πλήρωμα της Εκκλησία -ήτοι της Ορθοδοξίας- ή το αγνοούν παντελώς, αν λάβουμε υπόψιν μας ότι το 2% Εκκλησιάζεται στην Ελλάδα, και ότι αυτό το 2% δεν είναι όλο καταρτισμένο καλά, αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα ούτε για βασικά θέματα της θρησκείας. Οι υπόλοιποι όμως που το πιστεύουν δεν είναι παρά οι αδελφότητες, ελάχιστοι μοναχοί, δεσποτάδες, θεολόγοι, εσείς, εγώ και δυο τρεις απλοί χριστιανοί. Εάν αυτό το αρνείστε εθελοτυφλείτε, αν θέλετε δώστε μου εσείς παραδείγματα, εγώ προσωπικά παντού βλέπω ότι το να πιστεύει κανείς πως είναι ο αλάθητος λόγος του Θεού είναι προτεσταντισμός. Αγνοούν οι δύστυχοι πως ο Λούθηρος και οι Σαεντολόγοι που το ανρούνται καθώς και οι άθεοι.

    Όσο για το αν γράφετε με Λ, ο κ. Σωτηρόπουλος δεν το έγραφε έτσι, αλλά δε σημαίνει ότι το θεωρούσε και κακό, υπάρχουν πλείστα σοβαρά κείμενα που το γράφουν με Λ και αν δεν απατώμαι και του π. Αυγουστίνου, τη στιγμή που είναι ο λόγος του Θεού, μπορούμε να το γράψουμε και με Λ. Άλλωστε ο λόγος του Θεού συμβολίζει τον ίδιο τον Υιό του Θεού, Ο Ιερέας στην μικρά είσοδο καλύπτει με το Ευαγγέλιο το πρόσωπό του και οι ψάλτες ύστερα λένε δευτε προσκηνήσωμεν και προσπέσωμεν Χριστώ το Θεώ. Επίσης ο Ιωάννης της Κροστάνδης άλλωτε στο ιδίο βιβλίο το έγραφε με Λ και άλλωτε με λ, και συνέδε με πολύ ωραίο τρόπο, τον λόγο του Θεού, αναφερόμενος κυρίως στη Γραφή, αλλά και στα θρησκευτικά βιβλία, με τον Υιό και Λόγο του Θεού.

    • Αίρεση είναι να αρνείται κανείς και την πιο μικρή εντολή του Θεού ή το πιο μικρό δόγμα. Αυτό που λέει πολύ σωστά ο μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος για την ανδρική φορεσιά των γυναικών είναι αίρεση. Όμως δεν νομίζουμε να είναι αίρεση αν αμφισβητήσει κανείς ότι η Αγία Γραφή και στις ιστορικές πληροφορίες είναι αλάθητη. Λάθος είναι, αίρεση δεν νομίζουμε ότι είναι. Για μεγάλα θέματα, όπως αυτό της προέλευσης του ανθρώπου, αυτό το ονόμασε αίρεση ο μακαριστός ομολογητής Θεολόγος, όπως την θεωρία του Δαρβίνου.

      Συμφωνούμε στο ότι το μεγαλύτερο μερίδιο του λαού της Εκκλησίας έχει άγνοια. Αλλά δεν νομίζουμε αυτό που λέτε να ισχύει. Δεν νομίζουμε ότι σχεδόν όλα τα μέλη της Ορθοδοξίας πιστεύουν αυτό που λέτε, ότι η Γραφή δεν είναι ο λόγος του Θεού.

      Για το Λ. με κεφαλαίο δεν σας είπαμε ότι είναι κακό αλλά καλύτερα είναι να γράφετε μόνο για τον Υιό του Θεού όπως έκανε και ο μακαριστός Ομολογητής Θεολόγος.
      Ευχόμαστε να έχετε την ευχή του.

  3. Διόρθωση λάθους μου από βιασύνη: «δεν είναι αμαρτία η γυναίκα αντί για φούστα να φορά παντελόνι».
    Ευχαριστώ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: