ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

Δύο λόγοι που ονομάζεται ο Χριστός Λόγος

Επειδή χθες η Εκκλησία εόρτασε τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο, παρουσιάζουμε μικρό απόσπασμα απο το βιβλίο του μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου «Το Ευαγγέλιο του Ιωάννου» τ. Α΄, για 2 λόγους που ονομάζεται ο Χριστός Λόγος, όπου αναφέρει και μικρό απόσπασμα λόγου του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου.

Δύο λόγοι που ονομάζεται ο Χριστός Λόγος

ΧΡι ΙΗΟ Χριστός ονομάζεται Λόγος, διότι έχει σχέσι πρός τό Θεό Πατέρα οποία σχέσι έχει ο λόγος πρός τό νου. Ο νούς γεννά τό λόγο (ενδιάθετο καί προφορικό). Καί ο Θεός Πατήρ, ο ύψιστος Νούς, γεννά τό Λόγο, τόν ύψιστο Λόγο. Σοφός ο νους, σοφός καί ο λόγος. Σοφός ο Θεός, σοφός καί ο Λόγος του Θεού. Ο Χριστός αγιος Γρηγόριος Θεολόγοςονομάζεται Λόγος, διότι λέγει, αναγγέλλει καί εξαγγέλλει σέ μας τίς αλήθειες καί τά θελήματα του Θεού Πατρός. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος γράφει «Λόγος δέ (λέγεται ο Χριστός), ότι ούτος έχει πρός τόν Πατέρα ως πρός νουν λόγος, ου μόνον διά τό απαθές της γεννήσεως, αλλά καί τό συναφές καί το εξαγγελτικόν».

 

  Απο την ερμηνεία του α’ κεφαλαίου και του στίχου 1, του Ευαγγελίου του Ιωάννου που υπάρχει στο εξαίρετο ερμηνευτικό υπόμνημα του μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου «Το Ευαγγέλιο του Ιωάννου» τόμος Α’ , Αθήνα 1996, σελ. 27.

Εκδόσεις της Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Αδελφότητας Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, της αγαπημένης Αδελφότητας του μακαριστού π. Αυγουστίνου.
Το συνιστούμε σε όλους, να το προμηθευτούν.
Για περισσότερα σχετικά με το βιβλίο ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ τ.Α΄ πατήστε ΕΔΩ.

 Τα περιεχόμενα του, θα τα δείτε ΕΔΩ.

Όσα στο κύριο κείμενο της ανάρτησης έχουμε με μπλέ χρώμα, ο μακαριστός Ιεραπόστολος Θεολόγος τα έχει με αραιά γράμματα.

Advertisements

Single Post Navigation

2 thoughts on “Δύο λόγοι που ονομάζεται ο Χριστός Λόγος

  1. Το θαυμάσιο αυτό κείμενο αποτελεί τρανή απόδειξη ότι μακαριστός ήταν άνθρωπος του Θεού, σύγχρονος Άγιος -όπως δικαίως, εν ζωή ακόμα, τον αποκάλεσε σημερινός Επίσκοπος- και πως ο λόγος του ήταν φωτισμένος από το Άγιο Πνεύμα. Μακάρι όλοι κληρικοί και οι θεολόγοι και κατηχητές να του μοιάσουν στο λόγο και στην αγαθότητα και αγνότητα του χαρακτήρους του.

    Όσο για τους λοιπούς που εμπνέονται από θολολόγους τύπου Γιανναρά, Ρωμανίδη, Ράμφο, Λουδοβίκο, Φάρο, αλλά και άλλους καλύτερους και καλοπροαίρετους μεν, όχι όμως πλήρως ορθούς στη θεολογική σκέψη και προσανατολισμό, όπου ύψιστη αξία είναι ο μοναχισμός και άλλα όντως σωστά, αλλά όχι πρώτιστα όπως το Ευαγγέλιο που παραγγωνίζεται και απορίπτεται ακόμη και αυτή η ονομασία του – καθότι για ορισμένους το Ευαγγέλιο είναι όλη η Αποκάλυψη, όχι η Γραφή και η Παράδοση όμως, αλλά κάτι άλλο που δεν ξέρουν και αυτοί καλά-καλά-, εδώ ονόματα δεν θα αναφέρω γιατί θα πικράνω, ο κ. Σωτηρόπουλος όμως αν ζούσε και είχε μελετήσει τις απόψεις τους θα τους έλεγχε.
    Δυστυχώς λόγω της αγαθότητας του, και του περιορισμένου χρόνου του που δεν του επέτρεπαν να έχει πλήρη ενημέρωση σε κάτι τέτοια θέματα, μερικούς από αυτούς τους επαίνεσε, γιατί όντως είχαν και χαρίσματα, μπορεί και άγιοι άνθρωποι να είναι ορισμένοι από αυτούς. Όμως δεν παύει να χρειάζεται Ευαγγελικός και πατερικός προσανατολισμός πάλι στο χώρο της Θεολογίας, αλλιώς οι φαινομενικώς παραδοσιακές απόψεις ορισμένων, που τονίζουν τον μοναχισμό, αλλά ουδέποτε οι ίδιοι τον βίωσαν -όντας παντρεμένοι και ούτε τα παιδιά τους πνεματικά και φυσικά, καθώς στην πράξη δεν προτρέπουν στην παρθενία- και ορισμένους πατέρες, καταλήγουν να δημιουργούν μακροχρόνια, ρεύματα θεολογικά που οδηγούν σε νεωτερισμούς -βλέπε Γιανναρά που μιλάει για άγιο Γρηγόριο Παλαμά και μοναχισμό- και πλάνες.

    Δυστυχώς ενώ όλα ξεκίνησαν, ενώ οι πολλες αγιασμένες μορφές όπως ο Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Ευσέβειος Ματθόπουλος και οι σημερινές Αδεφλότητες, μέσα από τις οποίες προήλθε και ο π. Αυγουστίνος και ο Σωτηρόπουλος, εδιώχθησαν και συκοφαντήθηκαν, έκαναν και οι ίδιες λάθη που εκμεταλεύθηκε ο διάβολος και σήμερα αν και υπάρχουν και αγωνίζονται, άλλες με λίγα μέλη, άλλες με αρκετά, οι κουλτουριάριδες κατέλαβαν την εξουσία και καταστρέφουν ψυχές, προτρέπονται σε κατάργηση της ηθηκής και της Θρησκείας, ως αρρώστεις δήθεν της από την Εσπερία και παραγκώνιση του λόγου του Θεού.

    Είθε ο Κύριος, δια πρεσβειών του οσίου και σοφού κατά κόσμον αλλά προπαντώς και κυρίως κατά Θεόν, να σώσει το χώρο της Ορθοδοξίας από παροδοσιοφάνειες, και να τον επιστρέψει στη διδασκαλία του Ευαγγελίου, αφού ο ίδιος ο Θεός είπε στον πλούσιο Λάζαρο «ἔχουσι Μωϋσέα καὶ τοὺς προφήτας· ἀκουσάτωσαν αὐτῶν».

    Με εκτίμηση
    Μ. Ντ.

    _________
    Συγγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου μου.

    • Φίλε μας Μ.Ντ. έχετε δίκαιο για τα επαινετικά λόγια που γράφετε για τον μακαριστό Ομολογητή Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο.
      Δεν συμφωνούμε όμως που βάζετε μαζί τον π. Ρωμανίδη με τους άλλους. Δεν έχει καμία σχέση ο π. Ρωμανίδης που έχει επαινέσει ο μακαριστός Ομολογητής Θεολόγος με τους άλλους που γράφετε.
      Το ότι ο Γιανναράς μιλάει για τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και τον μοναχισμό δεν σημαίνει ότι τους ερμηνεύει σωστά ή ότι τους εκτιμά περισσότερο από τον μακαριστό ιεραπόστολο Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο.
      Ευχαριστούμε για το σχόλιο σας, που ήταν σωστό σε πολλά σημεία του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: