ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

Ο Στέργιος Σάκκος αγάπησε τη Θεολογία, το κήρυγμα και την ιεραποστολή

Πριν 1 εβδομάδα συμπληρώθηκαν 4 χρόνια από την κοίμηση του αείμνηστου Καθηγητή Πανεπιστημίου Στέργιου Σάκκου, που έγινε ανήμερα του Πάσχα, και γι΄ αυτό παρακάτω παραθέτουμε μικρό απόσπασμα απο την αρχή του άρθρου με τον τίτλο « + Καθηγητής Στέργιος Σάκκος», από το ορθόδοξο περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», της Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Αδελφότητας «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ». Το παρακάτω απόσπασμα είναι συνέχεια του αποσπάσματος που υπάρχει ΕΔΩ.

Ο Στέργιος Σάκκος αγάπησε τη Θεολογία, το κήρυγμα και την ιεραποστολή

Στεργιος ΣάκκοςΟ Στέργιος Σάκκος απο ηλικίας 15 ετών, όταν ήταν μαθητής στα Γρεβενά, και ιεροκήρυξ εκεί ήταν ο τότε αρχιμανδρίτης και έπειτα επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, έγινε ακροατής και θαυμαστής των φλογερών κηρυγμάτων του πατρός Αυγουστίνου και αγάπησε τη Θεολογία, το κήρυγμα και την ιεραποστολή.

 

Η ψωροκώσταινα κυρίαΑπό το μηνιαίο ορθόδοξο περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», τεύχος Μαΐου 2012.

Περισσότερα για το περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» πατήστε πάνω στο όνομα του περιοδικού ή ΕΔΩ.

Δείτε και Για τον αείμνηστο Καθηγητή Στέργιο Σάκκο, πατώντας ΕΔΩ
Ο αείμνηστος Στέργιος Σάκκος περιπαίζει θαυμαστές ψευδών οραμάτων και κατήγορους του Μακαριστού μητροπολίτου π. Αυγουστίνου και της Ιεραποστολικής του Αδελφότητας, πατώντας ΕΔΩ
Για την εξόδιο ακολουθία του αείμνηστου καθηγητή Στέργιου Σάκκου, πατώντας ΕΔΩ

Single Post Navigation

2 thoughts on “Ο Στέργιος Σάκκος αγάπησε τη Θεολογία, το κήρυγμα και την ιεραποστολή

  1. Θεολόγος τίς on said:

    Μεγάλος διδάσκαλος κι ακόμη μεγαλύτερος ως άνθρωπος ο αείμνηστος Στέργιος Σάκκος. Νεαρός φοιτητής προ πολλών ετών στο Ποιμαντικό της Θεολογικής του ΑΠΘ, θυμάμαι τις ατέρμονες συζητήσεις των συμφοιτητών μου για το δύσκολο δήθεν του χαρακτήρα του και το πόσο απίθανο ήταν να περάσει κανείς τα μαθήματά του. Όλα αυτά μου είχαν προκαλέσει φόβο, σε σημείο που κατά τις περιόδους των εξεταστικών – αν κι ήμουν πάντοτε αρκετά καλά διαβασμένος – έφτανα μέχρι το κατώφλι του αμφιθεάτρου κι έκανα επιτόπου μεταβολή, χάνοντας την ευκαιρία να περάσω τα μαθήματά του ή έστω να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου. Αυτό συνέβη τουλάχιστον πέντε ή έξι φορές. Όταν κάποτε επιτέλους βρήκα το θάρρος να δώσω μαζεμένα τα καινοδιαθηκικά μαθήματα, τα πέρασα με άριστα, λόγω των πολλαπλών επαναλήψεων! Αγαθή τη τύχη βρέθηκα εν τέλει να παρακολουθώ και τις παραδόσεις στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Στέργιου Σάκκου και του Παυσανία Κουτλεμάνη (δεν υπάρχουν λόγια για τον εξαιρετικό και γλυκύτατο αυτόν Άνθρωπο). Αν και δεν τους γνώρισα ποτέ σε χώρους πέρα από τις πανεπιστημιακές αίθουσες, ένιωθα ένα απίστευτο δέσιμο, αλλά και μια ανυπόκριτη αγάπη (χωρίς υπερβολή) που την εισέπραττα και ‘αγαλλόμουν μυστικώς’. Θυμάμαι όταν μετά από κάποια επιτυχία μου χτύπησα την πόρτα στο γραφείο τους στο ισόγειο για να τους ευχαριστήσω για όσα μου είχαν διδάξει, πριν προλάβω να πω λέξη, με αγκάλιασαν κι οι δυο –είχαν ήδη πληροφορηθεί τα καλά νέα- και μου είπαν προς έκπληξή μου πως ‘πανηγύριζαν’ και χαίρονταν για μένα. Κι ας μη με γνώριζαν ουσιαστικά, κι ας ήμουν απλώς ένας από τους τόσους φοιτητές τους. Και μια ακόμη τελευταία ανάμνηση. Σε μια απογευματινή μεταπτυχιακή παράδοση στο γραφείο του μακαριστού Στέργιου Σάκκου (από κείνες που απολάμβανα κι εγώ κι οι συμφοιτητές μου), την ώρα που μιλούσε με πάθος για τον Χριστό (αν δεν κάνω λάθος μας εξηγούσε την προς Ρωμαίους επιστολή και τον όρο Δικαίωσις) το πρόσωπό του μου φάνηκε να λάμπει κυριολεκτικά –σε σημείο που αναζητούσα στο παράθυρο κάποια πηγή εξωτερικού φωτός που ίσως αντανακλούσε στο χώρο. Ρώτησα διακριτικά τον διπλανό μου αν παρατηρεί κάτι, υπέθεσα όμως πώς μάλλον ήμουν φαντασιόπληκτος, γι’ αυτό και δεν ανέφερα το περιστατικό σε κανέναν, μέχρι σήμερα βέβαια(!) που η ανωνυμία με προφυλάσσει από πιθανό χλευασμό . Εν κατακλείδι στη συνείδησή μου και οι δυο αγαπημένοι μου δάσκαλοι είναι δικαιωμένοι ενώπιον του Θεού για τον ενάρετο βίο που διήγαγαν, τους θυμούμαι πάντοτε με απέραντη αγάπη και συγκίνηση κι ευγνωμοσύνη και καμιά φορά (δεν ξέρω αν κάνω καλά) μνημονεύοντας στην προσευχή μου αγαπημένο μου πρόσωπο που αποδήμησε εις Κύριον, ζητώ και τη δική τους μεσιτεία ως άτομα με μεγάλη παρρησία απέναντι στον Θεό.

    • Σας ευχαριστούμε πολύ για την κατάθεση της προσωπικής σας πείρας. Δεν πρέπει να ντρέπεστε ή να φοβάστε να λέτε την προσωπική σας πείρα για τον αείμνηστο Στέργιο Σάκκο.

Σχολιάστε

