ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ιστολόγιο αφιερωμένο στο πρόσωπο και το έργο του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου, ιεροκήρυκα και συγγραφέα, του Ομολογητού κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου

ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΣ

Για την μεγάλη εορτή της Κοίμησης της Κεχαριτωμένης Παναγίας μας που συνεχίζει να εορτάζει η Εκκλησία, παρουσιάζουμε από το Ορθόδοξο περιοδικό «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», τότε που είχε Διευθυντή το γνησιότερο τέκνο του π.Αυγουστίνου, τον μακαριστό Ομολογητή Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο, ένα πάντα επίκαιρο άρθρο για την Κεχαριτώμενη Παναγίας μας. Το άρθρο, αν και δεν γράφει το όνομα του συντάκτη, είναι φανερό ότι είναι του μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου.

ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΣ

koimisi

Στίς 15 Αυγούστου η Εκκλησία εορτάζει τήν κοίμησι της Παναγίας. Η ταπεινή καί άσημη κόρη της Ναζαρέτ, η Μαριάμ, τιμάται ως τό σπουδαίοτερο πρόσωπο μετά τό Θεό. Κεχαριτωμένη, γεμάτη δηλαδή από τή χάρι του Θεού. Κορυφαία της ανθρωπότητος. Υψηλοτέρα των ουρανών. Τιμιωτέρα των Χερουβείμ καί των Σεραφείμ ασυγκρίτως.

Γιατί η ταπεινή καί άσημη Μαριάμ προηγείται σέ τιμή όλων των λογικών κτισμάτων του Θεού; Γιά πολλούς λόγους συμβαίνει τούτο, αλλά περισσότερο διότι αυτή η κόρη της Ναζαρέτ είνε Θεοτόκος καί Αειπάρθενος.

Πολλές προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης προφητεύουν τήν εκ Παρθένου γέννησι του Μεσσία, του Χριστού. Θά αναφέρωμε δέ εδώ μία προφητεία, κατά τήν οποία η Παναγία είνε Θεοτόκος, αλλά καί Αειπάρθενος, όχι απλώς Παρθένος. Η προφητεία IEZEKIHLπεριέχεται στόν προφήτη Ιεζεκιήλ. Διά μακρών, σέ πολλά κεφάλαια του βιβλίου του Ιεζεκιήλ, περιγράφεται ένας μεγάλος ναός, ο οποίος όμως ουδέποτε υπήρξεν ως κτίριο, ως υλική οικοδομή. Πρόκειται γιά τόν οίκο του Θεού, τήν Εκκλησία. «Υμείς ναός εστε Θεού ζώντος», λέγει ο απόστολος Παύλος (Β’ Κορ. στ’ 16). Από τήν εκτενή περιγραφή στό βιβλἰο του Ιεζεκιήλ του πνευματικού ναού, της Εκκλησίας, παραθέτουμε κατά τή μετάφρασι των Ο’ ένα μέρος, όπου γίνεται λόγος γιά μία μυστηριώδη πύλη κατ΄ ανατολάς του ναού:

«Καί επέστρεψε με κατά τήν οδόν της πύλης των αγίων της εξωτέρας της βλεπούσης κατά ανατολάς, καί αύτη ήν κεκλεισμένη. Καί είπε Κύριος πρός με. Η πύλη αύτη κεκλεισμένη έσται, ουκ ανοιχθήσεται, καί ουδείς μή διέλθη δι’ αυτής, ότι Κύριος ο Θεός Ισραήλ εισελεύσεται δι΄ αυτής, καί έσται κεκλεισμένη» (Ιεζ. μδ’ 1-2).

Παραθέτουμε τήν περικοπή καί συμφώνως πρός τό Μασοριτικό:

«Καί μέ επέστρεψε κατά τήν οδόν της εξωτέρας πύλης του αγιαστηρίου, της βλεπούσης κατά ανατολάς. καί αύτη ήτο κεκλεισμένη. Καί είπε Κύριος πρός εμέ, Η πύλη αύτη θά είνε κεκλεισμένη, δέν θά ανοιχθή, καί άνθρωπος δέν θά εισέλθη δι’ αυτής, διότι Κύριος ο Θεός Ισραήλ εισήλθε δι΄ αυτής, διά τούτο θά είνε κεκλεισμένη».

Η πύλη, γιά τήν οποία γίνεται λόγος στήν παρούσα περικοπή, είνε παράδοξη, μυστηριώδης. Και γιατί είνε παράδοξη καί μυστηριώδης; Διότι κάθε πύλη Panagκατασκευάζεται, γιά νά ανοίγη καί νά διέρχονται δι΄ αυτής οι άνθρωποι, ενώ η παρούσα πύλη δέν ανοίγει, αλλά παραμένει πάντοτε κλεισμένη. Κανείς άνθρωπος δέν διήλθε δι΄ αυτής της πύλης, αλλ΄ ο Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ. Καί αυτός διήλθε χωρίς νά ανοίξη η πύλη. Διήλθε θαυματουργικώς. Η πύλη παραμένει κλεισμένη. Ωραία συμβολική παράστασι των ιδιοτήτων της Παναγίας ως Θεοτόκου καί Αειπαρθένου. Ο Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ, εισήλθε στή μήτρα της Παρθένου Μαρίας καί εξήλθε απ΄ αυτή υπερφυώς, χωρίς νά βλάψη τήν παρθενία της. Όπως ο Κύριος Ιησούς εισερχόταν στήν οικία των Ιεροσολύμων καί εξερχόταν «των θυρών κεκλεισμένων» έτσι εισήλθε στήν THEOTOΠαρθένο καί εξήλθε. Η Θεοτόκο είνε παρθένος πρό του τόκου, παρθένος κατά τόν τόκον, καί παρθένος μετά τόν τόκον, Αειπάρθενος. Ρητώς λέγεται, ότι από τήν μυστηριώδη πύλη πέρασε όχι απλώς άνθρωπος, αλλ’ ο Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ. Καί σαφώς φαίνεται, ότι η πάντοτε κλεισμένη πύλη είνε η Αειπάρθενος.

Πού είνε οι ψευδο-Μάρτυρες του Ιεχωβά, οι οποίοι δέν παραδέχονται, ότι ο Χριστός είνε Κύριος καί Θεός καί η Παναγία είνε Αειπάρθενος; Πού είνε επίσης όλοι οι Προτεστάντες, οι οποίοι δέν παραδέχονται τήν Μητέρα του Θεού ως Αειπάρθενο;

Γιά νά αισθάνεται κανείς τό μεγαλείο της ταπεινής κόρης της Ναζαρέτ, τήν οποία εορτάζει στίς 15 Αυγούστου καί σέ άλλες ημέρες του έτους, πρό πάντων καί κυρίως πρέπει νά πιστεύη σ΄ αυτές τίς δύο μεγάλες ιδιότητές της. τήν ιδιότητα της Θεοτόκου καί τήν ιδιότητα της Αειπαρθένου.

 

Από το μηνιαίο ορθόδοξο και τότε αγωνιστικό περιοδικό Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου  2010.

 

Δείτε και Ο Θεός δόξασε και δοξάζει περισσότερο όλων, την Παναγία μητέρα Του, πατώντας ΕΔΩ
Προφητεία του Προφήτη Ιεζεκιήλ για την αειπαρθενία της Παναγίας μας και την Ενανθρώπηση του Κυρίου, πατώντας ΕΔΩ
Τηλεοπτική εκπομπή για την Κεχαριτωμένη Παναγία με τον μακαριστό Ομολογητή Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο, πατώντας ΕΔΩ
Χωρίο της Αγίας Γραφής για την αειπαρθενία της Κεχαριτωμένης Παναγία μας,πατώνταςΕΔΩ
Ἐνα επιχείρημα υπερ της αειπαρθενίας της Παναγίας, πατώντας ΕΔΩ
Μερικές αναρτήσεις για την Κεχαριτωμένη Παναγία μας και την Κοίμηση της, πατώντας ΕΔΩ

Single Post Navigation

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: